U stresnim situacijama dišite duboko

View previous topic View next topic Go down

U stresnim situacijama dišite duboko

Post  Admin on Fri Jan 30, 2009 1:42 pm

Nemački psihijatri tvrde da određene tehnike disanja mogu pomoći u smanjivanju stresa dugoročno i kratkoročno, prenosi "Dojče vele" (Deutsche Welle).

"Disanje je podložno stresnim situacijama", kaže psihijatar Krista Rot Sakenhajm i dodaje da sistem disanja reaguje na psihološke ili fizičke promene.

Disanje je takođe jedina telesna funkcija koja može svesno da se kontroliše iako se normalno ono nastavlja bez prekidanja.

Sakenhajmova tvrdi da svesno duboko disanje širenjem abdomena, na primer, može da uspori puls, pri čemu telo dobija više kiseonika što ga dovodi u bolje stanje za razmišljanje.

Njena osnovna preporuka jeste duboko udahnuti nakon neke stresne situacije da bi se do opuštenog stanja došlo sporim i regularnim disanjem.

"Sa svakim udisajem osoba mora osetiti da se stomak kreće i da se opuštaju trbušni mišići", opisala je Sakenhajmova jednostavnu tehniku disanja.

Kontinuiranim disanjem određeni mišići se napinju prilikom udisaja, a opuštaju prilikom izdisaja, pri cemu se stopala, ruke, gornji deo tela, vilica i na kraju stomak grče kod svakog udisaja.

Radi uspešnije dugoročne borbe sa stresom, stručnjaci preporučuju metode opuštanja u kombinaciji sa tehnikama disanja.

Izvor: MTS-Mondo

Admin
Admin
Admin

Posts : 1032
Join date : 2009-01-13
Age : 25
Location : Surdulica

View user profile http://surdulica.forumotion.com

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum